Двигун закипів – що робити

Чому закипає двигун машини і як остудити мотор і не обпектися? Розбиремося, чому система охолодження двигуна може не справляється зі своєю роботою.

Коли з-під капота повалив пар, ні в якому разі не глушіть відразу двигун, адже це може призвести до серйозних наслідків. Від величезної температури його може заклинити. Необхідно включити піч на повну потужність на пару хвилин. Тільки потім глушимо двигун.

Ні в якому разі не відкривайте відразу кришку розширювального бачка – обпалитеся. Температура киплячого антифризу – як мінімум 110 градусів Цельсія. Хвилин 30-40 дайте двигуну охолонути. Накрийте бачок ганчіркою і тільки потім відкривайте.

Поки машина остигає, можна визначити, чому двигун закипів. Спочатку подивіться на кришки радіатора і розширювального бачка. У них є перепускні клапани, через які пара виходить назовні. Якщо його заклинило, то патрубки охолодження роздуваються.

Те ж може статися і з радіатором, досить просто відкрити кришку. Але двигун закипить швидше і окріп виплеснеться назовні. Якщо дірка під хомутом, то все просто: відрізаємо і ставимо на місце. Якщо по центру, то допоможе будь-яка трубка, що підходить по діаметру і пара хомутів. Відрізаємо, з’єднуємо і закріплюємо. Готово!

Двигун закипів   що робити   фото

Тепер доливаємо антифриз в радіатор або бачок, але не поспішайте. Залили трохи і підкачайте верхнім патрубком. Дочекайтеся, коли в бачку перестане булькати, і повітряної пробки не буде. Якщо всі шланги цілі, то шукаємо нижній патрубок радіатора. Коли він холодніше верхнього, то це означає, що термостат не відкривається і рідина не виходить на велике коло.

А якщо не гріє пічка, то термостат, навпаки, не хоче закриватися. До сервісу можна дістатися без проблем, але мотор не нагріється до робочої температури, а це швидкий знос деталей двигуна: збільшуються зазори в клапанах і циліндрах, зростає витрата бензину.

Ще може вийти з ладу температурний датчик включення вентилятора. Всередині у нього два контакти, які замикаються, коли температура зростає і вентилятор починає обертатися. Перевірити датчик просто: зніміть роз’єм і замкніть контакти викруткою. Якщо вентилятор запрацював, то зламався датчик.

Двигун закипів   що робити   фото

Замінити його можна і самому, якщо звичайно, він у вас є. Його легко викрутити. Якщо нового датчика немає, то можна замкнути контакти тієї ж викруткою і в дорогу до найближчого магазину. Якщо вентилятор не крутиться, значить заклинило моторчик, доведеться його міняти. Без охолодження дотягнути до сервісу можна. Увімкніть піч на повну і їдьте як можна швидше. У пробці двигун закипить.

Що робити, якщо потік радіатор?

Ще деякі корисні поради автолюбителям. Маленькі дірочки можна закрити і самому. Для цього візьміть спеціальний герметик, залийте його в радіатор і дайте попрацювати машині хвилин 10 – 15.

Двигун закипів   що робити   фото

Є ще дідівський спосіб: додати ложку гірчичного порошку в систему охолодження. Він усуне протікання, але все це лише тимчасові засоби. Доведеться їхати на сервіс. Якщо у вас мідний радіатор, то запаюйте припоєм з соляно-цинковою кислотою. Тут потрібен великий паяльник. Алюмінієвий паяєтся тільки аргоновим зварюванням. Від звичайної зварки шов миттєво окислиться і не буде тримати.

Коли все працює, але двигун закипає, то можливо несправна помпа. Якщо вона свистить і тече через дренажні отвори, то її доведеться міняти. Але переконайтеся, що тече саме помпа, коштує вона не дешево. Може бути справа в гумовій прокладці? Вона значно дешевша.

І не забувайте хоча б раз на рік мити радіатор. Будь-який бруд, тополиний пух, листя або комахи можуть стати причиною того, що двигун закипів. Тільки мити його потрібно зсередини, а не зовні, інакше заб’єте бруд в осередку. І поакуратніше з автоматичними мийками, тиск там не менше 70 атмосфер. Осередки можуть не витримати і зламатися.